Kariérové poradenstvo
Stretnutia v rámci kariérového poradenstva a kariérovej výchovy sú zamerané predovšetkým na podporu kariérového vývinu žiakov. A to so zameraním na celkové uplatnenie sa v živote a so súhrnom aktivít, prostredníctvom ktorých človek napĺňa nielen svoju profesijnú, ale aj životnú rolu. Jeho cieľom nie je predčasne prijímať kariérové rozhodnutia, ale podporovať postupné nadobúdanie nových zručností – kompetencií pre život a taktiež podieľať sa na minimalizácii rizík, ktoré predstavujú bariéry v kariérovom vývine.
Aktivity sú zamerané najmä na sebapoznávanie a utváranie sebaobrazu. Taktiež na uvedomenie si nevyhnutnosti prichádzajúcich zmien, možností ich zvládnuť a poskytnutie potrebných informačných zdrojov. V jednotlivých ročníkoch aktivity na seba nadväzujú a výstupy z nich si žiaci zakladajú a vytvárajú si tak vlastné „portfólio“. Cieľom tvorby „portfólia“ je viesť žiakov k pochopeniu, že voľba študijnej cesty i voľba budúceho povolania je dlhodobý proces :
6. ROČNÍK ZŠ - Sebapoznávanie – identifikácia záujmov a preferencií
- Seba-utváranie – identifikácia záujmov, preferencií, silných stránok, potrieb
- Formovanie sebavedomia žiakov
- Spoznávanie vlastnej osobnosti a využívanie svojho prirodzeného temperamentu vo svoj prospech
- Budovanie sebadôvery
- Podporovanie vnútornej motivácie
- Rozsah: 2 vyučovacie hodiny 7. ROČNÍK ZŠ Podpora zručností pre riadenie kariéry – sebaexplorácia I.
- Podporovanie žiakov v realistickejšom hodnotení svojich osobných zvláštností, predpokladov, možností a obmedzení
- Spoznávanie faktorov, ktoré proces sebapoznania ovplyvňujú
- Uvedomovanie si nutnosti sebapoznania pre správnu voľbu povolania
- Prehlbovanie schopnosti efektívnej komunikácie a kooperácie
- Podporovanie schopnosti prijať spätnú väzbu
- Rozsah: 2 vyučovacie hodiny
7. ROČNÍK ZŠ - Podpora zručností pre riadenie kariéry – sebaexplorácia I.
- Podporovanie žiakov v realistickejšom hodnotení svojich osobných zvláštností, predpokladov, možností a obmedzení
- Spoznávanie faktorov, ktoré proces sebapoznania ovplyvňujú
- Uvedomovanie si nutnosti sebapoznania pre správnu voľbu povolania
- Prehlbovanie schopnosti efektívnej komunikácie a kooperácie
- Podporovanie schopnosti prijať spätnú väzbu
- Rozsah: 2 vyučovacie hodiny
8. ROČNÍK ZŠ - Podpora zručností pre riadenie kariéry – sebaexplorácia II.
- Pokračovanie v sebapoznávaní, odhaľovaní silných a slabých stránok
- Posúdenie vlastných možností pri rozhodovaní o voľbe vhodného povolania
- Zistenie kariérového typu a profesijnej orientácie
- Identifikácia vplyvov na voľbu profesijnej orientácie - osobné vlastnosti a schopnosti
- Rozsah: 2 vyučovacie hodiny
9. ROČNÍK ZŠ - Rozhodovanie a adaptácia na životné zmeny
- Podpora uvedomenia si vlastného spôsobu rozhodovania, vlastných bariér a prekážok v rozhodovaní a spôsoby, ako tieto prekážky prekonať
- Poskytnutie podpory a pomoci v procese rozhodovania a príprava na zmeny po skončení základnej školy
- Sprostredkovanie aktivít pre nájdenie spôsobov, ako sa na zmeny pripraviť a ako ich zvládnuť
- Poskytnutie užitočných informačných zdrojov, vyhľadávanie a spracovávanie kariérových informácií
- Poskytnutie individuálneho poradenstva každému žiakovi v prípade záujmu
- Rozsah: 6 vyučovacích hodín
SOŠ
Cieľom stretnutí so študentmi na strednej odbornej škole je poskytnúť také aktivity, ktoré im uľahčia napĺňanie nielen profesijnej ale i životnej role. Poskytneme im užitočné informačné zdroje a podporíme ich kreatívne hľadanie ďalších možností. V prípade záujmu poskytneme individuálne poradenstvo.
GYMNÁZIUM
Cieľom stretnutí je napomôcť študentom pri výbere ďalšieho vhodného štúdia a výbere vhodného povolania prostredníctvom diagnostických metód, poradenstva a následnej interpretácie výsledkov.